تاثیر-طراحی-سایت-بر-افزایش-فروش

تاثیر طراحی سایت بر افزایش فروش

بنظر شما طراحی وب بر عملکرد تأثیر میگذارد؟؟
جواب سوال شما این میباشد:
اگه سایتتون برای نرخ تبدیل بهینه نشده باشه، طبیعیه که بازدیدکننده هاتون تبدیل به کاربرهای دائمی نمیشن، و کاربرهاتونم تبدیل به مشتری نمیشن.
بعضی وقتا نرخ تبدیل سایت به خاطر یه سری مسائل میاد پایین و بعضی ها برای حلش یه سری راه پیشنهاد میدن، مثل تخفیف دادن، کوپن دادن به مشتری ها، پیشنهادهای ویژه یا مثلا

فروش های فوق العاده چند روزه. معمولا تجار با این روش ها یه جور بازاریابی و تبلیغ برای خودشون انجام میدن.
اما یکی از طراح های مشهور سایت، توی کارهاش متوجه شد قیمت کالا یا خدمات سایت ربطی به اینکه مشتری ها از سایت بدشون بیاد نداره و دلیل اینکه مردم از سایت میرن بیرون،

معمولا اینه که از پیام هایی که برای محصولات نوشته شده خوششون نمیاد یا از تبلیغات زیاد سایت اذیتشون می کنه. یه سری چیزهایی که رو بازدیدکننده ها اثرمیذاره ایناست:

قالب شلوغ
طراحی خسته کننده
نبودن جهت یاب (مثل فهرست یا لینک هایی که به بخش های دیگه سایت میره)
سرعت پایین بارگذاری
نوشته های ریز

هرچند قصد شما فروش محصول یا ارائه خدماته، اما می بینید که اصلا هیچ کدوم از اینا کاری به تجارت و کسب و کارتون نداره، بلکه مربوط به نحوه طراحی سایتتون میشه.
پس اگه مشتری هاتون از ضعیفیه سایت و طراحی بدش شکایت میکنن و نرخ تبدیلتون پایین اومده، الآن مشکلتون کشف شد.
البته توقع نداشته باشید حالا دیگه یه شبه همه چیو راست و ریست کنید. فعلا برای شروع، سه تا از همین مواردی که نام بردم باز می کنم تا ببینیم چطوری میتونن رو نرخ تبدیل

سایتتون اثر بذارن.

قالب شلوغ و پیچیده سایت:

باید به کاربراتون نقشه راه بدید. اگه کاربر بیاد تو سایتتون، ولی هیچ راهنمایی پیدا نکنه و ندونه چطوری مطلبی که دنبالشه پیدا کنه، از سایتتون میره بیرون. اما برعکسش، اگه کاربرا

بیان و زود و بدون اینکه بگردن بتونن اون کاری که بخاطرش اومدن تو سایتتونو انجام بدن، احتمالا بیشتر هم میمونن و یکم تو قسمت های دیگه میگردن.
این موضوع خیلی واضحی .اما بعضی وقتا مدیرهای سایتا میخوان مطالب مختلف جورواجور تو سایتشون ارائه بدن، برای همین سایت شلوغ میشه و کاربرها توش گیج میشن.
برای اینکه این مشکل پیش نیاد و سایتتون همیشه تمیز و متمرکز باشه، مطالبتونو اولویت بندی کنید و به ترتیب اولویت پیش برید، هر بار فقط رو یه مورد تمرکز کنید و قبل از اینکه

براش تصمیمی بگیرید با Analitics بررسیش کنید تا علمی و حساب شده پیش رفته باشید.

نبودن جهت یاب سایت:

اگه تو خیابونای شلوغ برخی شهرها گم شده باشید، حتما فهمیدید چقد سخته تا آدم بفهمه کجاست و راهشو پیدا کنه. سایتم دقیقا همینطوریه. اما اگه سایت جهت یاب داشته باشه

خیلی راحت راهتونو پیدا می کنید و راحت می تونید هرجا که میخواهید برید.
حواستون باشه که جهت یاب سایت از همه صفحه ها و دستگاه ها (چه موبایل و چه دسکتاپ) قابل دسترس باشه.

سرعت پایین بارگذاری سایت:

گاهی اوقات آدما یادشون میره عملکرد سایتشون چقد میتونه رو برگشت سرمایه اثر بذاره. بذارید با عدد و رقم براتون روشنتر کنم. یه سایتی که روزی 3 میلیون تومن فروش داره، اگه فقط

یک ثانیه بارگذاری صفحه هاش بیشتر طول بکشه، سالی 2 میلیارد تومن ضرر می کنه.
با بالا نگهداشتن عملکرد سایتتون هم به نوعی صرفه جویی کردید و هم خیالتون راحته که خاطره خوبی از سایت تو ذهن کاربرها می مونه. به جز بهینه سازی عقب-پایان، باید تعداد زرق

و برق سایتم کمتر کنید، ویدئوها، عکس های بزرگ، عناصر متحرک و غیره تأثیر منفی رو عملکردتون دارن.
اگه این مشکلات براتون آشناست، میتونید برای بهینه کردن سایت با ما تماس بگیرید تا به کسب و کارتون رونق بدیم.